Jesteś tutaj: Start Sprawiedliwy Handel, Fair Trade, Commercio equo – Wyjazd do Włoch

Sprawiedliwy Handel, Fair Trade, Commercio equo – Wyjazd do Włoch

Sprawiedliwy Handel jest skutecznym sposobem na poprawę życia osób wytwarzających produkty po które tak chętnie sięgamy. Fair trade to nowy model funkcjonowania handlu - uczciwe ceny skupu i poprawa warunków pracy społeczności rolniczych z krajów globalnego Południa. Mówimy o ludziach bez których nie powstałby żaden produkt ze znakiem FAIRTRADE, począwszy od bananów i kawy, przez obrączki ślubne, czy szampony.

W minionym tygodniu sześć uczennic z naszej szkoły wraz z nauczycielami udało się do Włoch w ramach projektu Erasmus+ „European students joining forces on Fair Trade”, aby poszerzyć swoją wiedzę na temat dostępnych produktów ze znakiem FAIRTRADE. Był to dla nas czas wymiany doświadczeń i poglądów z naszymi rówieśnikami z krajów partnerskich. Uczestniczyliśmy w Międzynarodowych targach smaku - Salone del Gusto na którychobecni są przedstawiciele najrozmaitszych regionów świata. Począwszy od pasterzy z azjatyckich stepów, przez przedstawicieli z osad etiopskich w których wysiewa się zboże, aż po rolników z wysokich And, którzy żyją ze zbiorów ziemniaków. Targi reprezentowane są przez niezliczoną ilość kucharzy, etnologów, restauratorów, hodowców, producentów, rolników, dziennikarzy i ekspertów żywienia. Odgrywałyśmy również role członków zarządu firm Fair Trade, dzięki czemu nauczyłyśmy się czym jest sprawiedliwość i solidarność. Jednym z najciekawszych zadań było szukanie w lokalnych sklepach produktów ze znakiem Fair Trade oraz porównywanie ich ze zwykłymi produktami dostępnymi w sieciowych marketach. Jak się okazuje często bywało tak, że produkty sprawiedliwego handlu są tańsze oraz lepszej jakości. Dowiedziałyśmy się również, w jaki sposób produkowana jest przez lokalnych producentów  prawdziwa czekolada.

Nasz czas wolny był równie przyjemny, ponieważ zwiedziłyśmy Turyn w którym znajdują się piękne zabytkowe budowle. Sposób podejścia do życia  obywateli tego kraju zupełnie odbiega od naszego, dzięki czemu mogłyśmy poznać inną, nową kulturę. Odwiedziłyśmy również muzeum, gdzie miałyśmy okazję poznać tajniki kinematografii od teatru cieni, optyki, przez pierwsze próby utrwalenia obrazu - zdjęcia, aż do maszyn filmowych, plakatów, scenografii i najpopularniejszych gatunków filmowych.

Często wchodząc do sklepu  nie  zdajemy  sobie sprawy, jak wiele moglibyśmy zmienić kupując produkty sprawiedliwego handlu, dlatego też zachęcamy, aby każdy z Was zapoznał się z naszymi działaniami oraz pomógł nam polepszyć warunki życia niektórych ludzi.

Uczestnicy projektu

imageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimage

Newsletter

Chcesz być informowany na bieżąco o wydarzeniach w naszej szkole ? Zapisz się do newslettera

Kontakt

Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych
ul. Dworcowa 3
83-340 Sierakowice

• T: 58 6816270

Znajdź nas

Bądź zawsze na bieżąco. Dołącz do nas w sieciach społecznościowych...

Dziennik elektroniczny

Informacje dla rodziców i uczniów